Om boken

Ett stämplat frimärke pryder sin plats

Vi sänder ut våra böcker med hjälp av posten, eller Postnord som det heter numera. Även om de blå kuverten är förfrankerade, så behövs det ibland lite extra märken för att de ska nå sin adressat. Vi har levererat till Polen, Schweiz och Danmark till exempel. Eftersom...

read more

In på pall – ut i blått kuvert

Tunga lyft, en hel del omstaplande samt snabba promenader med den tunga distributionskassen hängande nonchalant över axeln. Det behövs inget gym för att få sig en rejäl genomkörare. Och inte hänger kassen speciellt nonchalant över axeln, det är snarare tvärtom. Axeln...

read more

Om boken content marketing för alla

Det är inte konstigt att content marketing har varit på allas läppar de senaste två åren och intresset bara ökar. Boken Content marketing för alla, av innehållsstrategen Joakim Arhammar från digitala byrån Comprend och Pontus Staunstrup, digital strateg ansvarig för...

read more

Från Joakim

Få ut så mycket som möjligt av dina experter

Att skapa innehåll är troligen en bisyssla för de flesta experterna som du vill intervjua eller använda för din content marketing, så du måste acceptera att alla inte är lika entusiastiska som du. Men det finns knep för att göra dem mer delaktiga. När du identifierat...

read more

Tekniken som möjliggör contentprocessen

Jag har tidigare skrivit om de viktigaste sakerna du behöver ha i din contentprocess, men vilka digitala eller analoga möjligheter finns för att lyckas? Här följer några prisvärda exempel på upplägg. Vi börjar med att upprepa de sex saker som bör finnas med i...

read more

Från Pontus

Riv barriärerna i content marketing

Ett av de vanligaste hindren för effektiv content marketing är att det finns olika barriärer inom företagen. I den här posten ska vi titta närmare på varför det är så och vad du kan göra åt problemet. (Den här posten publicerades först på KNTNTs blogg i september...

read more

Visuellt innehåll är avgörande

En bild säger mer än 1000 ord kanske låter som en klyscha, men det är mer sant än någonsin. Visuellt innehåll kan ge bättre resultat både för konvertering och för social delning enligt en intressant infograf. Det är Bandwagon Creative som har tagit fram en...

read more