Om boken

Nu är färgen blå

Nu är färgen blå

Det var sex år sedan som vi först släppte Content Marketing För Alla, och därmed fyllde ett utrymme som tidigare saknats i Sverige. Den efterlängtade svenskspråkiga boken blev till stor hjälp för många som skapade innehåll på internet, och är det fortfarande så här...

read more
Ett stämplat frimärke pryder sin plats

Ett stämplat frimärke pryder sin plats

Vi sänder ut våra böcker med hjälp av posten, eller Postnord som det heter numera. Även om de blå kuverten är förfrankerade, så behövs det ibland lite extra märken för att de ska nå sin adressat. Vi har levererat till Polen, Schweiz och Danmark till exempel. Eftersom...

read more
In på pall – ut i blått kuvert

In på pall – ut i blått kuvert

Tunga lyft, en hel del omstaplande samt snabba promenader med den tunga distributionskassen hängande nonchalant över axeln. Det behövs inget gym för att få sig en rejäl genomkörare. Och inte hänger kassen speciellt nonchalant över axeln, det är snarare tvärtom. Axeln...

read more

Från Joakim

Få ut så mycket som möjligt av dina experter

Få ut så mycket som möjligt av dina experter

Att skapa innehåll är troligen en bisyssla för de flesta experterna som du vill intervjua eller använda för din content marketing, så du måste acceptera att alla inte är lika entusiastiska som du. Men det finns knep för att göra dem mer delaktiga. När du identifierat...

read more
Tekniken som möjliggör contentprocessen

Tekniken som möjliggör contentprocessen

Jag har tidigare skrivit om de viktigaste sakerna du behöver ha i din contentprocess, men vilka digitala eller analoga möjligheter finns för att lyckas? Här följer några prisvärda exempel på upplägg. Vi börjar med att upprepa de sex saker som bör finnas med i...

read more

Från Pontus

Riv barriärerna i content marketing

Riv barriärerna i content marketing

Ett av de vanligaste hindren för effektiv content marketing är att det finns olika barriärer inom företagen. I den här posten ska vi titta närmare på varför det är så och vad du kan göra åt problemet. (Den här posten publicerades först på KNTNTs blogg i september...

read more
Visuellt innehåll är avgörande

Visuellt innehåll är avgörande

En bild säger mer än 1000 ord kanske låter som en klyscha, men det är mer sant än någonsin. Visuellt innehåll kan ge bättre resultat både för konvertering och för social delning enligt en intressant infograf. Det är Bandwagon Creative som har tagit fram en...

read more