Om boken
Nu är färgen blå
Det var sex år sedan som vi först släppte Content Marketing För Alla, och därmed fyllde ett utrymme som tidigare saknats i Sverige. Den efterlängtade svenskspråkiga boken blev till stor hjälp för många som skapade innehåll på internet, och är det fortfarande så här...
Ett stämplat frimärke pryder sin plats
Vi sänder ut våra böcker med hjälp av posten, eller Postnord som det heter numera. Även om de blå kuverten är förfrankerade, så behövs det ibland lite extra märken för att de ska nå sin adressat. Vi har levererat till Polen, Schweiz och Danmark till exempel. Eftersom...
In på pall – ut i blått kuvert
Tunga lyft, en hel del omstaplande samt snabba promenader med den tunga distributionskassen hängande nonchalant över axeln. Det behövs inget gym för att få sig en rejäl genomkörare. Och inte hänger kassen speciellt nonchalant över axeln, det är snarare tvärtom. Axeln...
Nu går boken Content Marketing för alla till tryckeriet
Som ägare och produktionsansvarig på AP-förlaget kan jag nu konstatera att vi närmar oss utgivning av vår bok om Content Marketing för alla. Det har varit en intensiv och lång resa för författarna Joakim Arhammar, Pontus Staunstrup och formgivaren Lisa Bodevik. Men nu...
Från Joakim
Få ut så mycket som möjligt av dina experter
Att skapa innehåll är troligen en bisyssla för de flesta experterna som du vill intervjua eller använda för din content marketing, så du måste acceptera att alla inte är lika entusiastiska som du. Men det finns knep för att göra dem mer delaktiga. När du identifierat...
Tekniken som möjliggör contentprocessen
Jag har tidigare skrivit om de viktigaste sakerna du behöver ha i din contentprocess, men vilka digitala eller analoga möjligheter finns för att lyckas? Här följer några prisvärda exempel på upplägg. Vi börjar med att upprepa de sex saker som bör finnas med i...
Hitta varje experts “sweet spot” för bättre content marketing
Att få folk i organisationen att bidra med innehåll brukar vara en av de största utmaningarna för contentansvariga. Det är tråkigt för alla parter att behöva tjata sig till leveranser och framförallt tidsödande. En lösning är att tillsammans försöka hitta varje...
Från Pontus
Riv barriärerna i content marketing
Ett av de vanligaste hindren för effektiv content marketing är att det finns olika barriärer inom företagen. I den här posten ska vi titta närmare på varför det är så och vad du kan göra åt problemet. (Den här posten publicerades först på KNTNTs blogg i september...
Visuellt innehåll är avgörande
En bild säger mer än 1000 ord kanske låter som en klyscha, men det är mer sant än någonsin. Visuellt innehåll kan ge bättre resultat både för konvertering och för social delning enligt en intressant infograf. Det är Bandwagon Creative som har tagit fram en...