bokleverans8

Tunga lyft, en hel del omstaplande samt snabba promenader med den tunga distributionskassen hängande nonchalant över axeln. Det behövs inget gym för att få sig en rejäl genomkörare. Och inte hänger kassen speciellt nonchalant över axeln, det är snarare tvärtom. Axeln hänger över kassen.

Snabba leveranser är målet
Vårt mål har varit att när du väl bestämt dig och skickat in din beställning, så ska boken ligga på ditt bord dagen efter. Och med dagens betalningslösningar, PayPal och Swish, så har vi nog levt upp till de målen. Nålsögat här är posten. En beställning som kommer in efter 18 på torsdag kväll levereras inte förrän på måndagen.

bokleverans3
Här går första leveransen ut, två timmar efter pallen levererats.

Ibland, när flera böcker ska till samma ställe och torsdagslämningen passerats, har vi tagit tunnelbanan och gett oss ut på stan. En enkel hopfällbar pirra är inte helt fel, för även om en låda bara väger 16 kilo så blir det otympligt att ta den under armen.

Den kollektiva lösningen
Tunnelbanan, och stadsbussarna med för den delen, fungerar utmärkt vid distribution. Man behöver inte tänka på att hitta parkeringsplats och inte vara orolig för parkeringsvakter heller. Det enda du behöver tänka på, när kollektivtrafiken står för kommunikationen, är avståndet mellan tåg och plattform när du stiger av. Och där kan man ju offra sig och lyfta 16 kilo låda en bit.

IMG_7622

“Tänk på avståndet mellan tåg och plattform när du stiger av”.